söndag 29 januari 2012

Nytt år, nya mål, nu vet du precis vad du skall göra för att nå hela vägen fram!

Eller kör du mest på i gamla hjulspår? Som coach tycker jag att det är viktigt att leva som jag lär och se över mina mål regelbundet. Att förtydliga dessa så de verkligen är vägledande för mig i vardagen, det innebär ofta att de är mer processorienterade än resultatorienterade... dvs de hjälper mig att formulera strategier och en tydlig handlingsplan - jag vet vad jag behöver göra för att nå mina mål. Det hjälper mig att vara autentisk mot mig själv och de mål jag satt upp.

Det hjälper mig också att vara autentisk i min roll som coach, jag vet vad jag vill uppnå, innefattande hur jag vill stödja och utmana mina klienter för att vara en autentisk coach. Inte en coach som 'fegar' eller kör på säkerhet...

Vänta nu vad står det egentligen i stycket ovan, jag vet vad jag vill uppnå (mål...) som coach... hur kan jag ha det om jag som coach inte 'får' ha en agenda...? Eller är det en myt att vi som coacher och mentorer inte får/kan ha en agenda? Vad tycker du, jag tror du anar vad jag tycker...

Hur autentisk har du bestämt dig för att vara i din roll som coach eller mentor...?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Medlemskap i EMCC

Ansök om medlemskap och ta del av alla förmåner som det medför. Fyll i din intresseanmälan här.

EQA och EIA

Kvalitetskontroll av utbildningar i coaching och mentorskap samt Certifiering av coacher och mentorer. Läs mer här.